Verkoopsvoorwaarden
Art. 1.
Benevens de bijzondere voorwaarden, vermeld op de voorzijde van de factuur of van de offerte en ondertekend voor
akkoord door de klant, zijn enkel en dit bij uitsluiting van alle andere, de algemene verkoopsvoorwaarden van toepassing dewelke
hieronder zijn vermeld.
Art. 2.
De bestekken en prijsoffertes opgesteld door Life Essence zijn steeds gebaseerd op de op dat moment geldende
voorwaarden van lonen, materialen en diensten. Indien er zich dienaangaande lopende de duurtijd van het bestek/offerte
wijzigingen zouden voordoen behoudt Life Essence zich uitdrukkelijk het recht voor haar prijzen en tarieven op evenredige wijze
aan te passen aan deze gewijzigde waarden.
Art. 3.
Voor langdurige trajecten en audits kan Life Essence bij wijze van inlichting leveringstermijnen verstrekken. Deze binden
echter Life Essence niet. Mogelijke vertraging in de levering geeft de koper geen recht op enige schadevergoeding ten laste van
Life Essence, noch op ontbinding van de overeenkomst ten laste van Life Essence.
Life Essence verplicht er zich toe binnen een redelijke termijn op te leveren. Deze redelijke termijn moet worden gedefinieerd
volgens de eisen gesteld door de klant, en de daaraan gerelateerde voorwaarden en omstandigheden. Wanneer er sprake is van
een overschrijding van de redelijke termijn, geeft Life Essence hiervoor de nodige duiding aan de Klant.
Art. 4.
De koper dient de door Life Essence opgestelde facturen schriftelijk en uitsluitend aangetekend te protesteren en dit uiterlijk
binnen de acht dagen na factuurdatum. De koper zal hierbij steeds de datum en nummer van de factuur dienen te vermelden in
zijn schrijven.
Art. 5.
De facturen worden contant betaald tenzij een alternatieve betalingswijze in samenspraak werd vastgesteld. Bij dit laatste
voorzien we een ruime betalingstermijn zodat u de kans heeft uw betalingen budgettair te organiseren en/of te groeperen. We
vragen u dan ook om de afgesproken vervaldatum te respecteren.
Art. 6.
Bij niet betaling van de factuur binnen de gestelde termijn is vanaf de vervaldag van rechtswege en zonder voorafgaande
ingebrekestelling verwijlrente verschuldigd, ten belope van 10% per jaar op het factuurbedrag. Tevens is er als schadebeding en
zonder voorafgaande ingebrekestelling een forfaitaire vergoeding verschuldigd ten belope van 10% van het factuurbedrag, met
een minimum van €50. Ten laste van de Koper komen tevens alle (buiten-) gerechtelijke kosten van welke aard dan ook, die Life
Essence, als gevolg van de niet nakoming door de Koper van diens betalingsverplichtingen, heeft moeten maken.
Art. 7.
In geval van betwisting zijn uitsluitend de rechtbanken van het arrondissement Brussel bevoegd.
Art. 8.
Wanneer wij ten gevolge van overmacht, staking, lock-out, e.d. niet in de mogelijkheid verkeren de overeenkomst uit te
voeren, behouden wij ons het recht voor de overeenkomst te beëindigen zonder dat enige schadevergoeding kan worden geëist.
Art. 9.
Wij behouden ons tevens het recht voor de overeenkomst van rechtswege en zonder
voorafgaande ingebrekestelling als ontbonden te beschouwen in geval van faillissement, kennelijk onvermogen alsook bij om het
even welke wijziging aan de juridische toestand van de koper.
Art. 10.
Indien wij ons verbinden tot het leveren van langdurige trajecten, diensten, prestaties of producten kan in samenspraak
een spreiding van de facturatie van de dienstverlening voorzien worden. Er dient 40% betaald te worden bij de ondertekening van
de offerte/bestelbon, 45% halverwege het traject, de prestatie of de dienst en 15% bij de voltooiing ervan. Tussentijdse facturen
zullen hiervoor opgemaakt worden.
Art. 11.
Bij niet betaling conform de betalingsregeling vervat in art. 10 behoudt Life Essence zich het recht voor om verdere
leveringen, prestaties en diensten stop te zetten.
Art. 12.
Bij niet-betaling behouden wij ons het recht voor om de overeenkomst van rechtswege en zonder voorafgaande
ingebrekestelling als ontbonden te beschouwen voor het geheel of het nog niet
uitgevoerde gedeelte.
Inschrijving
Zodra u hebt ingeschreven en betaald, is uw plaats gereserveerd en krijgt u een schriftelijke bevestiging via mail. Wie zich inschrijft, verbindt zich tot deelname aan het totale trainingspakket waarvoor werd ingeschreven. Er wordt geen aanpassing van het cursusbedrag toegestaan voor niet deelgenomen trainingsdagen of bij het voortijdig beëindigen van de training door de deelnemer.
In geval van heirkracht of indien het minimum aantal deelnemers niet is bereikt (zie bij omschrijving van het event), behouden we het recht het event te annuleren. U wordt hiervan schriftelijk en zo nodig telefonisch verwittigd. Het cursusbedrag wordt dan volledig teruggestort.
Verantwoordelijkheid
Wie een workshop of training volgt, doet dit op eigen verantwoordelijkheid. De sessies kunnen diep gaan, we bieden hiertoe volledige omkadering tijdens de workshop. We raden aan om daarnaast tijd te voorzien voor jezelf om alles te kunnen integreren.
Annuleringsregeling :
- Annulering binnen de maand voor aanvang is niet meer mogelijk. Het volledige bedrag blijft verschuldigd. Je kan wel zelf in een vervanger voorzien. Laat het ons dan wel schriftelijk weten, wie jou vervangt. Financiële regeling is dan tussen jou en de vervanger. Indien dit niet lukt, willen we altijd kijken of er nog iemand op de wachtlijst staat die jou wil vervangen. Indien ja, dan zorgen wij voor de overdracht. Je betaalt dan 10% administratieve kosten. Het saldo krijg je dan terugbetaald.
- Annulering tot voor een maand voor aanvang: 10% annuleringskosten worden in rekening gebracht.
Inschrijvingsvoorwaarden
Goede afspraken, maken goede vrienden..
Inschrijving
Zodra u hebt ingeschreven en betaald, is uw plaats gereserveerd en krijgt u een schriftelijke bevestiging via mail. Wie zich inschrijft, verbindt zich tot deelname aan het totale trainingspakket waarvoor werd ingeschreven. Er wordt geen aanpassing van het cursusbedrag toegestaan voor niet deelgenomen trainingsdagen of bij het voortijdig beëindigen van de training door de deelnemer.
In geval van heirkracht of indien het minimum aantal deelnemers niet is bereikt (zie bij omschrijving van het event), behouden we het recht het event te annuleren. U wordt hiervan schriftelijk en zo nodig telefonisch verwittigd. Het cursusbedrag wordt dan volledig teruggestort.
Verantwoordelijkheid
Wie een workshop of training volgt, doet dit op eigen verantwoordelijkheid. De sessies kunnen diep gaan, we bieden hiertoe volledige omkadering tijdens de workshop. We raden aan om daarnaast tijd te voorzien voor jezelf om alles te kunnen integreren.
Annuleringsregeling :
- Annulering binnen de maand voor aanvang is niet meer mogelijk. Het volledige bedrag blijft verschuldigd. Je kan wel zelf in een vervanger voorzien. Laat het ons dan wel schriftelijk weten, wie jou vervangt. Financiële regeling is dan tussen jou en de vervanger. Indien dit niet lukt, willen we altijd kijken of er nog iemand op de wachtlijst staat die jou wil vervangen. Indien ja, dan zorgen wij voor de overdracht. Je betaalt dan 10% administratieve kosten. Het saldo krijg je dan terugbetaald.
- Annulering tot voor een maand voor aanvang: 10% annuleringskosten worden in rekening gebracht.
Good agreements, make good friends.
Registration
Once you have registered and paid, your place is reserved and you will receive written confirmation via email. Those who register, commit to participating in the total training package for which was registered. No adjustment of the course fee will be allowed for non-participated training days or in case of early termination of the training by the participant.
In case of unforseen circumstances or if the minimum number of participants has not been reached (see event description), we reserve the right to cancel the event. You will be notified in writing and, if necessary, by telephone. The course fee will then be refunded in full.
Responsibility
Anyone attending to the workshops or training does so on their own responsibility. These workshops and training can go deep, we offer full supervision during the sessions. In addition, we advice to allow time for yourself to integrate everything.
Cancellation policy :
- Cancellation within the month before the start is not possible. The full amount remains due. You can provide a substitute. Please let us know in writing who will replace you. Financial arrangements are between you and the substitute.
If this is not possible, we always want to see if there is someone on the waiting list who wants to replace you. If so, we will take care of the transfer. You will then pay a 10% administrative fee. The balance will then be refunded to you. - Cancellation up to one month before the start: 10% cancellation fee will be charged.